Skolstart

Hej bloggen!

Idag är det skolstart (sitter och skriver det här under en håltimme faktiskt) och som vanligt var jag jäkligt nervös. Jag undrade om jag skulle komma att passa in, om jag skulle vara en i gänget. Jag gick mestadels med elever från min gamla skola, men några sjyssta killar var från en annan.
Problemet är att jag är helt värdelös på kallprat. Jag pallar inte att snacka om vädret i timmtal (vilket vi inte gör, men ni fattar poängen) och jag är värdelös på att flika in mina åsikter genom den tunga vägg av diskussioner de andra byggt upp.

I början hade jag skitkul med gänget, sedan blev jag mer och mer uttråkad, jag var inte längre med i de diskussioner de startat. Jag var som jag hade varit på min gamla skola, inte inne i gänget, men inte riktigt utanför heller. Kanske jag bara inte orkar vara social i mer än ett par timmar. Kanske är jag bara en social n00b.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0